Afbeelding vis die uit computer springt
VISW3B is een buro voor webdesign in Amsterdam. Jeroen Visbeek ontwerpt en bouwt websites voor een voordelige prijs.

Gebruik de computer

Van museum naar speelland

Webdesign functionaliteitMet de 'apps' geef je bezoeker iets in handen om te doen.

Webpagina's waar de bezoeker alleen kan kijken en lezen zijn zo saai als een museum. Bezoekers vinden het leuk om iets te doen. Mensen zijn nieuwsgierig, ze willen hun mening geven, ze willen regaeren. Nodig de bezoeker uit tot interactie. Dat geeft de website een speelse opwinding.

Benut de kracht van de computer. Interactie is reactie.

Er is veel mogelijk:

  • Een prijsvraag, biedt de kans op een relevante prijs.
  • Een spel biedt op een speelse manier duidelijkheid over het product of de dienst.
  • Een test biedt de mogelijkheid om meer helderheid te krijgen over welk product precies moet worden aangeschaft of om te zien of een specifieke dienst iets is voor de bezoeker. Koppel aan de uitslag van de test direct gratis adviezen aan.
  • Een opiniepeilingen (poll) biedt de mogelijkheid jezelf te vergelijken met een grotere groep.
  • Een rekenmachine of -script biedt de mogelijkheid om direct te berekenen hoeveel de klant zal moeten betalen.
  • Een feedbackformulier biedt de mogelijkheid om opmerkingen te maken. Veel mensen geven graag hun mening.
  • Een contactformulier biedt de mogelijkheid om via de website contact op te nemen.
  • Een zoekfunctie biedt de mogelijkheid om het gezochte snel te vinden.
  • Met desktopapplicaties of widgets kunnen allerlei handige diensten worden aangeboden zoals Google Maps, CO2-vergelijker, kalender, actuele weerinformatie enz.

Maar bedenk dat de interactieve onderdelen altijd een meerwaarde moeten bieden aan de inhoud van de website.

icoon artikel Interactieve onderdelen worden vaak met Flash gemaakt. Dit programma heeft ongeëvenaarde mogelijkheden voor animaties en interacties, maar de tijden zijn aan het veranderen. Lees verder

Van speelland naar het doel

Schermfoto tijdgeest.euOp mijn website tijdgeest.eu icoon link open nieuw venster bied ik met een widget een gratis online-berekening aan van de geboortehoroscoop. Dit past goed bij deze website en de bezoekers zijn er blij mee want het is de meest bezochte pagina van mijn website. Deze pagina staat in de top 10 van Google voor de zoekterm "geboortehoroscoop". Deze functionaliteit kan voor bezoekers de toegangspoort zijn voor de inhoud van mijn website.

Als de hele website er naar toe werkt dat de bezoeker een klant wordt, moet het uiteraard ook mogelijk zijn om via de website actie te ondernemen. Leid de bezoeker langzaam maar zeker naar het uitvoeren van die actie. Liefst natuurlijk naar de door jou meest gewenste actie.
Mogelijke acties zijn:

  • Bestellen van een product
  • Maken van een afspraak
  • Opvragen van meer informatie
  • Aanvragen van een offerte

De stap van museum (kijken) naar doen (bv. bestellen) is echter groot. In Disneyland weten ze hoe het werkt. Na elke attractie kom je in de winkel met hun merchandise. Met de opwinding van de attractie nog in het lichaam zijn de mensen makkelijker bereid om hun portemonnee te trekken. Op dezelfde manier wordt software verkocht met het lokkertje download free. Vaak is er een termijn om het product gratis uit te proberen of een beperkte gratis functionaliteit. Dat klinkt aantrekkelijk en je bent dan al half over de streep.

Mensen krijg je enthousiast als je er iets tegenover zet. Bied bijvoorbeeld korting aan als men via het internet een offerte aanvraagt. Of bied een gratis product aan als ze bestellen via de website. Gebruik je fantasie en er is vast wel iets dat jij kunt inzetten om klanten over de streep te trekken.

Welkom terug

Gebruik de website ook voor je bestaande klanten. Bied extra services die de beleving van de klant nog positiever beïnvloeden. Service is iets dat zeer op prijs wordt gesteld. Het werkt als een sterke klantenbinder.

Mogelijke extra services zijn:

  • Een track-and-trace systeem
  • Bekijken van de ordergeschiedenis
  • Checken van de orderstatus
  • Volgen van vorderingen (beschermd met een wachtwoord)
  • Een forum (beschermd met een wachtwoord)
  • Een bonussysteem voor trouwe klanten
  • Een FAQ-pagina (veel gestelde vragen)

Een tevreden klant zal sneller terugkeren voor een nieuwe aanschaf. Of hij zal anderen naar jouw website verwijzen. Betere reclame kun je je niet wensen. Dus leg je klanten in de watten.

naar boven

Contactgegevens

VISW3B | Eerste Oosterparkstraat 36A | 1091 HC Amsterdam | 020 6163145 | info@visw3b.nl
BTW-nummer: 132447125B01

SITEMAP

Website bijgewerkt: 3 december 2014
Aan de inhoud van deze website kunnen geen rechten worden ontleend.
Alle prijzen onder voorbehoud
VISW3B is een startende onderneming en is nog niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Algemene Voorwaarden